Wednesday, February 4, 2009

M3ngU4P???

tu menguap ker @ tunggu makanan jatuh dr langit..^^

scr saintifik : menguap adlh 1 petanda semulajadi yg anda nak tdo dan otak kefala akal dlm proses nak "shut down".

scr saintifikasion @ dr sudut psikologi tak berapa-logik (ada 5) :

1. KURANG OKSIGEN
- 1 teori mengatakan badan manusia menambah pengambilan oksigen melalui menguap. bagi senarai ni pulak, kekurangan oksigen tak logik sbb takder pulak org menguap dlm air masa nak lemas.

2. MENYAMPAH
- biasanya bila korang bckp dan kwn korang menguap tu, tandanya dia menyampah mendgr hujah serta buah pinggang pikiran korg yg tak berapa nak msk kefala akal. jadinya dr msok telinga, suara korg msok ke mulut dia yg ternganga tu dan tak smpi ke otak, habis jauh pun smpi ke perut.

3. BORING
- korg klu dgr ceramah agama khususnya mahupun khutbah Jumaat, guru @ pensyarah, tak sampai 5 minit dah sangap mcm badak air tp kalo dgr org mengumpat berjam2 pun segar bugar kan..

4. KERJA SETAN
- pernah terpikey kenapa bila korg menguap mesti member kat sblh @ yg yg dekat dgn anda menguap sama? ni mesti kerja setan gondol dok cucuk korg semua supaya pergi tdor dan jdikan alasan malas nak semayang @ nak dgr ceramah mahupun khutbah.

5. BAHASA ISYARAT
- sesetgh fenomena manguap boleh dipertikaikan spt pengantin yg menguap pd awal malam pertama lepas bernikah walhal jam baru pukul lapan dan tetamu pun ramai lagi. yang peliknya dua2 org sekali mengantok serentak pulak tuh. ehemmm... takkan dah tak sasabor sgt kot...




4sal usUl St0ryMory:
majalah APO?
isu 226, keluaran 1 jun 2008..

2 comments:

khairul onggon said...

hehehe... macam2 nguap.. kmk nguap2 x nampak hehe..

ju3 said...

ney la nmpk ktk nguap..
pa kata ktk engkah gmbr ktk nguap kat blog.. pasya baruk la dpt tangga..^^