Saturday, February 14, 2009

L3l4k!

ni psl lelaki dgn kesihatan..
betul @ benar tak ttg pendapat yg kata lelaki memiliki ego yg besor bila berkaitan dgn pemeriksaan kesihatan.. lelaki-lelaki??? mcm mana???

satu artikel ttg lelaki dan kesihatan:
1. lelaki yg berjaya mengawal kemarahan dan stress dikatakan mempunyai jangka hayat lebih 10 tahun berbanding mereka yang mempunyai sifat panas baran yang tidak terkawal.

so, kalo nak umo panjang sila buat2 tak marah walopun hati + kepala dah kuar asap2 k.. kpd wanita2 sekalian, ingatkan psgn anda ttg info nih.. mesti cepat jer sejuk.. saper yg nak pendek umo yer tak....

2. secara purata, umor lelaki yg didiagnosis menghidap barah payu dara adalah sekitar 65 tahun, bgimanapun lelaki muda masih berisiko untuk mendapat penyakit ni..

setahu pengetahuan ak yg tak seberapo, perempuan kalo dpt sakit nih dia punya "breast" dibedah @ ader yg smpi dibuang.. (takpasti benar ker tak) tp kalo lelaki, mn yg dibuang???????


3. ader kajian yg menunjukkan faktor bangsa serta budaya memainkan peranan dalam peningkatan obesiti dimana lelaki berketurunan Afrika dan Hispanic cenderung utk menjadi gemuk apb. usia mereka melepasi angka 30 tahun..

bg ak, dr pengamatan dan penglihatan.. kalo obesiti bahagian perot mmg sumer lelaki akan alami kan.. tak kesah dia bangsa mana pun, tetap sama pembesarannya.. kata org tua, time lepas kawen merupakan waktu kemuncak.. betol ker??? teringat pulak iklan lelaki yg p klinik, pastu nurse tu tanyer "BERAPA BULAN??" tanpa lihat org empunya perot..^^


4. ader satu g kajian kata dua daripada tiga lelaki di USA berpotensi utk menjadi botak dan kajian tuh membuktikan bahawa wanita sebenarnya lebih tertarik kpd bhgn perot dan punggung lelaki berbanding kepala atau rambut. so lelaki2 jgn la risau sekiranya anda mengalami masalah kekurangan rmbt..

aku rs perot boroi tak termasok lam list bgn perot.. tp yg punggung tuh benar ker?? setau aku sebahagian besar ompuan lebih tertarik bhgn tang dada berbanding bhgn punggung.. ermmm, cam ner tu???

2 comments:

khairul onggon said...

betul2.. hehehehe.. fakta yg menarik kalbu.. hehehe..

ju3 said...

betul??
betul tang kat part ney??
yg lelaki ego psl pemeriksaan kesihatan ka...^^
o....