Saturday, January 24, 2009

k4suT

ader org yg hobinya mengumpul kasut..
kalo bleh dalam sebulan tu, tiap2 hari guna kasut yg berbeza..
kasut ader byk jenis, lain kasut lain fungsinyer kan.. kasut tok bersukan, kasut p kerja, kasut tok p pasar, kasut tok p dating, kasut tok p shopping, kasut tok p kenduri kendara dan macam2 la.. dan selalunya dan dr penetahuan aku yg tak seberapa ni, golngan perempuan lebih banyak mengumpul kasut2 yg terpelihara..

mengapa terpelihara??? sebab kalo dah rosak cepat jer nak bli kasut baru..kasut lamer akan terpelihara kat rak kasut tuh jer.. tak pun, sajer jer nak bli sbb dah berkenan, tak pun bli sbb takut yg lamer tu tak leh tahan sbb kerap sgt guna, tak pun mmg ske kumpul kasut2.. dah la tu, kalo bleh sumer kaler kasut ader, melebihi warna2 pelangi.. golongan lelaki ni aku kureng tau sgt tp setau aku ader jugak lelaki yg gemar mengumpul kasut sampaikan kasut tok main bola pun smpi 4, 5 pasang.. satu situasi yg aku nak sharing:

abg : "ayang nak bli kasut? kasut yg lamer tu kan lg elok.."
ayang : " ala abg, skrg kan tgh sale.. rugi la kalu tak bli.. lgipun nanti kalo nak bli yg sama mcm ni harga dia dah tak sama.. dah naik balik.. rugi la time tuh.. kita bli dulu dan simpan dulu kasut nih... kalo kasut yg lamer dah tak bleh nak pakai, barulah kasut ni diguna khidmatnya.."
abg : " yerlah.. yerla.."

3 hari lps tuh..
abg : "kata nak simpan dulu kasut baru tuh, napa pakai pulak?? kasut lamer tuh elok jer lagi"
ayang : "alaaa.. abg nih.. sayang la nak simpan kasut ni lamer2.. dah alang2 bli, pakai la.. takkan nak simpan smpi berkulat kot.."

====================================================================

bagi sesiapa yang gemar memakai kasut tinggi..
ingat tak baik tok kaki anda.. kesian kat kaki tuh.. tak mampu nak menanggung berat badan sebab kasut tumit tinggi terutamanya yang setinggi 4 inci @ lebih, tidak langsung bersesuaian dgn keadaan badan kita.. pastu, kasut jenis ni bleh menyebabkan buku lali, kaki atau belakang badan berasa sakit sbb keadaan postur badan yang tak betul.. eh, jgn pulak kata postur badan aku btol jer.. ha ah.. yer la tu.. btol la sgt smpi jalan pung dah terjengket2 mcm kener patuk angsa pastu kalo terlebih jalan ckit da mengaduh sakit kaki..

bagi yang gemar memakai kasut tanpa memakai stokin, silalah pakai stokin.. ader sbb mengapa manusia mencipta stokin tuh.. kalo da pakai stokin tuh jangan la pulak tak tukar smpi berminggu2 yer.. lain dah warna kasut tuh nanti.. jgn pulak smpi ader yg tertukar @ terambik kasut org lain terutamanya time kat masjid mahupun surau sbb tak kenal kasut sndri...^^



k3ysah kasut aku:
kasut lamer msih bertahan alupun yg 1 tuh dah nazak..
kasut yg hantar kat pakcik kasut pun lom ambk gi.. kasut yg satu tuh pun nak kener hantar gak.. elok lagi cumer der tali yg tercabut.. aku dah 2 kali repair sndri kasut tuh tapi hampeh.. buang masa jer.. pakcik kasut nih pulak, ble aku ader dia tak der.. ble dia ader ak pulak yg takder masa.. main hide & seek pulak pakcik nih.. (",)

2 comments:

khairul onggon said...

Yahh... urg sarawak padu.. slmt bercuti raya cina owh.. hehehe.. round2 tek alu nemu blog tok..

ju3 said...

aoklah...
mena... pegi la raon2 cnun..
p jgn lupak singgah mun da masa k..