Friday, January 23, 2009

aL4ha! R0t!

ish..
lamo bebenar masa tok ambk mood postkan smbg citer kat bawah ni.. nak kata bz duoploh pat jam tuh takder la pulak.. dua tiga menjak ni membuta jer keja.. dah la tuh, liat pulak nak bgn awal pagi.. siap kener ader jam "loceng khas".. dulu takder la pulak cam nih.. ish.. makin meningkat dewasa nih makin ssh pulak nak matang... wakakakkakakak.. ayat takleh bla..

walaupong keysah nih dah berkurun, tp tetap sebahagian dr memori.. dah namernyer memori, so nak buat la ala2 ingatan tulus iklas dari kepala otak aku kepada skrin nih.. drpd tak update better aku bt post gak wlupong hanya sekadar ingatan lampau sahaja..

keysahnya gini...
namer jer kita org ni attend dinner kan tp hya smpat makan sekadar tok mengisi perot nih.. tuh pun aku tak smpt merasa walau setitis ayo pun.. lagi la kesian kat penari2 tuh... time kt org makan dia org pulak p mekap siap bagai.. last2 makan pun, apo yg tertinggal jerk.. so, dlm perjalanan balik ke kampus, singgahla kt nih kat RNR RAWANG.. perot masih byk kekosongan tmpt yg perlu diisi.. lagi2 tekak aku yg mmg kering.. last2 aku p bli roti satu pastu ayo tin.. wlupun msh ader rs lapar tapi tak nak la melantak sbb aku dah terbayang katil dgn bantal jer..

seperti org2 len gak bila perot tak cukup pnoh kepala mesti la ader asap2 ckit kan tambah pulak dgn kejadian ala2 dinner tuh..so smpi jer kat RNR tu, ak pun cari r roti yg aku ske sesgt.. kalo aku cr roti mesti aku cari yg satu tuh.. dan aku mengharapkan roti tuh bleh la ilangkan asap2 paler aku nih.. lastly nih la yg aku bli...

butter bun.. i like but i hate dis one... pes ayo yg aku bli ayo tebu lam tin.. yg 2 ayo len tuh maria n mira punya..

lepas 1 gigitan.. asap kat paler makin tebal... ala2 awan colomunimbus (huh, tak ingat ejaan sebnr tp bunyiknyer kira2 cam tuh kan.. ah, maaf kat cikgu georafiku dulu) mak oiiiii.. ssh betol la nak gigit.. sip baek aku tak paki gigi palsu, kalo tak gigi palsu tuh yg terlekat kat roti.. kecewaaa!!! wlupong hanya melayang rm 1.30 tp aku rs cam tak bebaloi jer.. panas jer rs hanya sbb roti tuh jer.. not big deal pun tp cam malang jer nasib.. dalam paler2 ku yg msih panas, pesanan ibunda dan nenda ttp tersimpan kemas di otak dan ati aku nih tau.. mmg rs tercekek setiap kali telan roti.. kalo nak buang trs, tak elok la pulak.. membazir...membazir amalan syaitan... last2, aku tak dpt jugak nak abskan roti tuh wlupun dlm keterpaksaan..

ni la yg tak abs tuh.. aduh, amalan tak bek.... tp mmg tak larat nak kunyah roti keras dan kenyal nih..
tp aku siap minum sampai 2 kotak air bunga lagi tau.. tak termasok ayo tin yg aku bli tuh... prot aku dah mcm tmpt takungan air... smpi jer rumah, ak trs pecut msok jmban.. motipnyer :buang air lebihan lam badan..

sory la maria, aku letak gmbr nih.. aku tau ko tak ske sbb ko kater nmpak bulat..
tp ok per gmbr nih.. dah terang tanpa perlu disulung lagi muko ko kat ctu..


ok la..
tu jer st0ryM0ry kali nih..
next k3ysah len pulak.. cau sin chi..




n3w st0ry:
mestila tang raya cina kan..
Happy Chainese New Year and Happy Holiday to all Malaysian..^^

No comments: