Wednesday, July 29, 2009

Kur4Nt!N H one AnD oN3

dah kena kuarantin da ni...
seronok kena kuarantin.. tak bleh g mana2.. dok dkt rumah jer..
sik pelu pegi kuliah!!! sik pelu bgn awal2 pagi!!! sik pelu aku berrator pnjg nait bas!!
wahhhhhhhh... indah sekejap...

dalam masa lbh kurang 2 3 minggu..
bleh dikatakan setiap pelusuk penjuru dr kmps smpi kolej, tak sah klu tak da org demam, batuk, slesema @ yg seangkatan dgn nya.. mana2 aku pegi, bunyi org batuk, slesema, cita H1N1, cita cuti seminggu, cita berapa org yg dah sah kena tu masti ada.. nasib baik bila aku balik umah takda lagi yg sakit2 ni... tp sekali.. haaaaaaa, ambik ko!! dlm 5 org ahli rumah, aku dulu yg rasa!!!
haaaaa, rasain dey loooo!!!

nak kongsi ckit la apa aku rasa mula hari khamis ke jumaat.. tak pasti plak..
mula2.. sakit tekak.. aku mula rs sakit tekak tu time maghrib, tgh mlm tu dah mula batuk.. batuk kering je... esoknya, dah rs seram sejuk jer badan + suhu badan mmg rs makin panas..kepala berat + rs kena hempap.. waktu demam ni kan, bukan saja pening kepala, kadang2 mcm org asma pun ada sbb ssh nak benafas.. pastu hari isnin tu baru ak rs suhu badan mmg sah2 dah kurang, dan takda rs mcm kekurangan oksigen... bila yg ni kurang, batuk plak yg tak kurang2.. dari batuk kering dia p jadi batuk basah!!!

dan semalam, barula aku btol2 berniat tekad nak p klinik..
selepas c Zai ni pun demam sbb berjangkit dgn virus aku + Ila kata ada member lain dh kena kuarantin.. aku pun cam risau la jugak kan, dah le aku g tau mak aku yg aku mmg dah jmpa doktor, cek segala bagai.. tapi batang tiang klinik tu pun aku tak tengok lagi.. ni kan nak jmpa batang idong doktor yg kt dalam tu..

aleh2 sbb berdosa tipu mak pak, kang betoi2 kena kang.. mmg padan muka la.. tu yg aku taknak.. so, dgn gigih nya aku pun p la klinik kt kampus semalam (selasa = 29/07).. dengan penuh harapannya aku masuk lam klinik tu:

nurse :"maafla dik, cni dah penuh.. kami tak terima pesakit lagi.. bleh tak adik pegi klinik panel kt luar"..

aku : .............................................
(dlm ati sku mmg blur, tp aku stil becakap g ngan nurse tu sbb nak tau itu ini)

dan mungkin sbb ada rs bersalah, diorg bg aku dgn zai topeng tok tutup hidong + mulut tu..
dah la muka c Zai mmg muka tak larat dah.. nengok dia pun ku tak larat, nak tak nak trs jer call teksi.. smpi klinik panel.. tunggu giliran.. pastu msuk dlm masa kurang dari 5 minit, doktor letak satu benda kat dahi, cek tekak, cek penafsan.. pastu kuar, tunggu ubat (demam+antibiotik+batuk).... dan blaaa..

tp yg peliknya, diaorg bt pengumuman kt tv(berita) dulu, pastu mak pak aku call, siap ucap "selamat bercuti" lagi.. + kata tmpt aku dh kena kurantin sedangkan ktorang yg dok dlm ni pun tak tau pa2.. dan tgh mlm tadi baru ktorg tau kena kuarantin dah..


kpd yg kena kuarantin:
selamat bercuti:)

No comments: