Saturday, April 24, 2010

Maher Zain

oh.. im fall in luv with this guy.. his voice!!!
bleh tak tdo mlm k.. act, aku kenal dulu nyanyian dia drpd tuan punya suara..
td ada bdk post video hold my hand kt fb dan aku pun join sekaki dgr sekali.. bila dgr.. "eh, cam penah dgr je suara ni??!! tp rsnya xpenah lagi aku dgr lagu ni.. ermmm".. so, pikir2 punya fikir dan tak jugak dpt jwpn yg tepat aku godek cari selongkar aku punya simpanan lagu.. mcm la byk sgt kan.. dan akhirnya aku jmpa lagu ni.. For the rest of my life tp xda rekod nama penyanyi dia.. jadik nya aku bukak balik video kt fb tu dan nasib baik diorg da letak nama penyanyi tu.. ermmmm, Maher Zain....

as rekod.. dia bukan bwk lagu jiwang2 karat dan dayu mendayu or rancak goyang pale..
genre musik yg dia bwk is RnB/Soul/Islamic Music.. (info dr fb)
pendek kata dlm bhasa melayu kita: nasyid..

dan saya meneruskan misi mencari siapa c Maher Zain.. slalunya klu aku ak carik sapa2 atau apa2 je aku bukak wikipedia tp yg ni xda plak.. ak godek lagi dan jmpa fb dia.. terus i klik n join people2 yg like his page.. so, sedikit ttg maher zain.. copy paste je..

Maher’s first musical inspiration came from his father, who was a singer himself, performing locally in the beautiful Mediterranean city of Tripoli - Lebanon.
Fascinated by the music and instruments, Maher got his first keyboard when he was only ten and ever since music officially became part of Maher’s world.

The family moved to Sweden when Maher was only 8, where he continued his schooling, and later entered university and got a Bachelors degree in Aeronautical Engineering. With things changing around him, one thing remained the same - his strong passion for music. He would spend late nights at school with his friends where they would sing, rap, compose and experiment with music in every way. It didn’t take him long to realize that music became an integral part of who he is.....

panjang plak dia punya cita..
nak tau lagi??? sila klik fb dia di sini..

seterusnya, aku bukak youtube.. carik lagu dia.. dkt fb tu ada, tp tenet cam bongok dan bongek je klu nak louding.. cpt lagi nak dgr lagu dan tgk video skali kt youtube.. lagu dia best ok.. menyusuk sanubari kalbuku.. insaf aku dgr..

lagu2 dia yg berjaya mencairkan hati aku selain 2 lagu d atas:
- open your eye
- thankyou Allah
- Always be there
- Palestine will be free
- awaken
-klik je dan anda akan trs ke site utube-

sekarang dah nak pkul 11 mlm..
aku mula jatuh cinta kt suara dia sblm mahgrib tadi.. kira nak dekat lima jam aku hadap suara dia je dan ulang lagu2 yg sama... huh, klu study cam gini kan best, bapak aku kata.. aku tak kata sbb klu aku study 5 jam strait maknanya itu bukan aku... tu mesti ada jembalang yg dok menyamar jd ak..




sebut psl jembalag..
tiba2 rs cuak la plak..
dah la dok sorg kt ruang tamu ni..
sengal!!

No comments: