Tuesday, August 18, 2009

SujUD p4K GuaRD

gini citanya..
hari ni aku da klas pkul 5-7ptg.. dlm perjalanan tu aku singgah r gerai makcik yg jual cendawan goreng ni.. baik gler makcik tu ngan aku.. dr jauh jer dia mesti senyum tgk aku.. pelanggan tetap katakan.. tetap kah??.. eh, mestila sbb dia siap mention kt budak yg nak bli cencawan time aku balik klas ptg tu (aku ada kt ctu skali sbb blik klas tu aku singgah skali lagi kat gerai makcik cendawan ni, dia siap tambah cendawan g dlm bungkus yg aku bli tu).. dia kata "jap eh dek.. anak angkat makcik sorg ni dulu yer.. bla..bla..blaa".. yerrrr, anak angkat.. bila masa aku diangkatnye pun aku x tau.. tp sayang r, tak tertanya plak aku samada makcik ni ada anak lelaki tak.. ngeygeh+rengat kali jak ayat tok..

berbalik pd cita aku nak p klas lepas bli cendawan goreng tu..
punya la suka kan.. smbil aku jln sambil tu aku makan + borak2 ngan member yg kt sebelah..
sblm nak msuk bilik kuliah, kt org kena lalu dpn guard yg jaga gate kt kwsn tu tau.. laluan utama dan wajib tu.. pak guard mesti ada kt ctu sbb meja guard mmg terletak btui2 kt dpn gate. klu msuk kwsn tu, mmg tidak boleh bwk makanan lbh2 mcm aku yg memang tunjuk gaya catwalk smbil makan cendawan goreng.. mmg boleh klu nak nyorok dlm beg tp benda yg aku makan tu dah nak hbs, tinggal beberapa iris cendawan g(iris ker??? tak pasti tp da beberapa cendawan yg memang dah dikoyak2 dulu pastu makcik tu goreng sblm dia jual)

aku ni dr jauh dah nampak pak guard tu duduk ngan member dia.. dengan melangkahnya kaki kananku kt gatei tu, tiba2 pak guard sergah.. "haaa, tekleh bawak masuk makanan!!"

aku lak, dengar jer perkataan "haaa," (x hbs pun ayat tu sampai perkataan makanan) aku trs sembah sujud daulat kat depan pak guard tu!!! aku memang posing sujud yer.. trs aku tak dgr bunyi mcm ala pekak bengal kejap berbanding sblm tu mcm2 bunyi ada, bunyi org ckp kat blakang dan kat depan aku, bunyi kereta, bunyi moto dan mcm2 bunyi la.. tp tgn kiriku tetap gagah memegang bungkusan cendawan goreng wlupun ada bbrp hiris yg dah tersimbah skali kt ctu..

setelah bbrp saat, br aku dgr.."jue, ko tak paper ker??".. "kaki ko ok tak"... time ni aku xjwb soalan.. aku p ckp kt pakcik guard tu smbil tunjuk bungkusan cendawan goreng.."ni nak buang la pakcik, dh hbs pun.. kt luar xda tong sampah.." bab cendawan dah hbs tu mmg aku tpu, tp bab tong sampah tu den x tpu yo.. mmg suratan kebetulan xda tong sampah kt kwsn luar gate.. klu x tak tau apa aku nak ckp kt pak guard.. muka pak guard tu pun aku rs cam x besalah jer.. x tau la klu dlm ati dia rs bersalah tak sbb tiba2 men sergah-menyergah..

kpd pak guard yg jaga kt tmn u, kmk bukan artis popular nak disegah kitak kedak lam melodi ya... kpd abg rambut ketak(x tau sebutan btol), klu nak cr wartawan baru tok segmen sergah, sy ada calon yg amat amat lah sesuai.. mesti akan lebih gempak lagi segmen tu..

kata zai, pak guard tu siap tanya gni.."nak panggil embulance tak??".. hek elehhhhh.. (yg ni aku x dgr) sy ni xlah cedera teruk smpi kena panggil embulance tp kedua2 lutut sy ni berbisa la jugak.. dan ada sedikit calar+luka kt lutut kanan.. yg menakjupkan tu, baju kurung aku x tercedera langsung pun!! nasib baik tempurung lutut x retak....

nasib mmg menyebelahi aku..
sbb x da pelajar lelaki sewaktu kejadian.. yg ada hanya pelajar perempuan tp dlm bilangan yg agak ramai dan pak guard bersama member2 nye.. aku rs ada je pljr lelaki kat tmpt parking moto x jauh dr ctu, harap2 dia org x nmpk kejadian ni.. tp klu diorg tgk pun bukannya dia org cam muka aku.. klu dia org cam pun xda dan x akan punya keesokkan hari atau bila2 hari diaorg jmpa aku pastu tanya.. "eh, awak.. awak kan yg jatuh sembah sujud dpn pak guard kt taman u hr tu pd tarikh 18 ogos 2009 bersamaan hari selasa, pkul 5.00ptg.. pakai baju kurung coklet..bla..bla..blaa!!" ada kah org kedak tok?! Eeeeee... mintak jauh laaaaaaaa...


nasib bait esok sikda klas kt cya..

huhu..^^

No comments: