Saturday, September 25, 2010

skrg ni lbh suka bc blog org lain dr buat entry kt blog sendiri

pes of all.. berkurun dah cerita ni basi, dah nak reput pun.. yg baru nya, tahun depan ada org baru lagi.. tak sabar... new family member akan kluar tahun depan.. (ikut pengiraan tuan doktor 11 Februari 2011).. cant wait.. sy suka budak2 tp bkn semua.. pada budak yg ibu bapanya saya kenal dan rapat sjh.. aku kurang layan ckit kalo x kenal parent dia wlupun baby tu deadly cute.. aku hya akan senyum2 n pegang2 ckit.. xda maknanya nak peluk dukung cium segala bagai.. bkn apa, ada mak bapak yg xsuka anak dia di pegang2 ni wlupun hati kembang org puji anak dia chomel wlupun org yg pegang tu org yg dia kenal.. so, dr aku nak menambah dosa org kutuk aku better i elak kan...

ada segelintir org yg mmg suka gila2 kt budak2 & x kisah baby tu anak sapa.. jmpa je budak kecik, bkn setakat senyum2, siap peluk dukung cium bagai.. klu bleh nak bwk balik rumah... aku mmg xda hal ngan org cam ni.. tp kadang2 aku ada gak tegur sbb parent bdk tu dah senyum kelat da ak tgk, pastu xsemena2 aku plak yg kena.. baik diam..


ma sis ni dah bising2 kt aku.. potpet2 gmbr ni cantik segala bagai..dia lawa & wlupun nmpk sedikit tembam, comel katanya.. yo laaaa.. xpa, ko tunggu la akak ko ni kawen nanti, ak bagi gmbr 100 kali lbh cantik dr ni... 

raya kali ni aku langsung xda ambk gmbr sbgi simpanan peribadi.. langsung x terfikir.. bila dah blik cni & ada org tya psl family pic. 4 raya.. baru aku perasan aku langsung xda ambk.. 2 minggu cuti raya, 2 minggu tu jgk ak cuti dr segala2nya.. ada la jgk bbrp gmbr tp x menggambarkan kerayaan yg disambut... tahun depan je la... 


ini adalah time bukak puasa yg beberapa hari lagi nak raya.. rumah pakcik adik beradik blah mak.. ada 5 keluarga.. ruang dapur xckp jadik masti buat kt ruang tamu tmptnya.. tu pun xckp.. meja kerusi suma tarik blah jurugmbr ambk gmbr... suma makanan adlh masak sendri kecuali air buatan kilang yg dibeli.. dan saya bertanggungjwb masak cucur udang yg tersangat lah laku... 


dan ini adlh pagi raya di atas meja mkn rumah sndiri... keluarga En. Taib dan Pn. Rose x pernah masak di pagi mahupun mlm raya sbb akan ke rumah datuk sblh ayah dimana semuanya sdah tersedia ada di atas meja mkn.. oleh sbb pagi ni agak lewat dr tahun2 lepas kerana ibunda giat dan nekad menjahit baju dirinya sndiri yg xsiap.. jadi, untuk mengalas perut yg bergendang gandot, anak2 yg nak mkn masak manggi sndiri termsuk la diri saya sndiri.. 


yg ni plak on d way blik kmpg blah mak di Lingga.. xpernah dgr??!! kmpg ni terletak sejam perjalanan dr Sri Aman.. time ni dah pkul 11++ mlm raya pertama.. ktorg berhenti di persimpangan jln ke Sibu dan Sri Aman.. msing2 nak ke tandas.. oleh sbb ahli keluarga yg badannya dah besar dan sedang membesar, makanya yg bongsu & sorg abgnya telah dicampakkan ke bhgn blakang kereta iaitu tmpt simpanan barang2.. nasib baik barang x byak sbb balik tok 1 hari sahaja.. lewat petang raya ke2, kami balik semula ke Kuching..


dan ofcos, smbutan birthday my mum n dad.. dua2 tarikh lahir bulan Semtember jd kami smbut sekali.. senang cerita.. time ni pagi2 lagi dan semua blum mandi.. utk menjaga kesihatan mata org yg melihat, gmbr kek adlh sgt sesuai dan selamat..

tajuk entry xda kena mengena dngn entry.. suka plak buat cam ni bila tgk blog org lain yg da bt cam tu.. kata org, yg jahat jgn di ikut.. kiranya ini adalh ajaran yg bagus.. statment tajuk yg ringkas dan padat bg info kt org lain.. pastu tambah cerita entry yg takda kena mengena scr langsung memaklumkan pd readers cerita lain.. so, xperlu nak explain pnjg2.. ini membantu menjimatkan masa dan ruangan entry...

No comments: