Tuesday, November 10, 2009

PaP3R tak AC!

ko bayangkan..
lebih kurang dua minggu nak exam.. ko dpt maklumat.. da 1 final paper ni da 5 soalan esei wajib jawab semua.. markah 40%... masa 3jam.. wahhhh, ko mesti rs best kan, dah ler lect tu bg hint.. boleh la hint tu wlupun bwh hint tu da byk lagi anak2, point2 dan perkataan2 serta ejaan2 yg ssh nak ko nak eja.. tp alhamdulillah, dpt la hint kan....

tapi..
ko perlu ingat, pada hari yg sama ko ada final paper subjek lain gak pada sblh pagi.. fuh, 2 paper 1 hari!!! dah la tu dua2 esei... tp, tak pe.. elek2 isap gam bah..

dan pada hari itu..
pagi itu, 1st paper................................................... ermmmm, ok...


dan
petang itu 2nd paper...
ko msuk dewan sblm tepat 2.20ptg....
ko dah jumpa seat tmpt ko...
tak cecah pun lagi punggung ko atas permukaan muka kerusi tu, ko rs nak terkuncil... laaaaa, time ni la pulak ko nak tercil-cil kan.... ermmm, toilet mn nak p ni, klo yg terdekat.. under constraction la pulak kan... time2 ni pulak ko nak main under2... under aku ni nak over2 pulak...

toik** (imaginasi peta dewan peperiksaan)..
toilet terdekat... huh, jauh jugak perjalanan.. ah!! nak tak nak, dh xda pilihan... ko pun keluar dari dewan exam tu dan menuju ke toilet sambil melawan arus manusia2 yg menuju arah yg bertentangan... dah la ko lari2 anak mcm org lumba jalan kaki jarak jauh tu..

wah, smiling smpi ke telinga bila nampak pintu toilet..

"addek!!!!".. ko terkejut pusing belakang nmpak aci pegang mop tandas..
"ayooo!!! saya suddah chuchi ini tandas, kamu masuk aja!!! kottor laaa..!!!"
"laaa.. napa pulak, tak da kotor pun.. saya nak kencing ni!!! takkan tak boleh??!!" dah la ko main terjah, pastu tiba2 nak nak marah2 plak.....
"tadak bolleh!!!.. saya suddah chuchi o..!!"
"saya ada exam ni!!! nak kuar air jer...."
kaki dah bersilang ni...badan pun cam menggeletar semacam jer...
"takda bolleh.. takda bolleh.. kottor!!!"
"dah memang tandas ni dicuci untuk dikotorkan balik!!! ahhh!!" pedilik!!! x tahan... so, aku pun tolak pintu side prompuan punya.. sekali x leh!! serapah nujum mana pulak aci buat kt pintu ni!!!
"ayooo.. pegi tmpt lain!!"
aku tak tahan, kalo nak bertekak lagi!! bukan suara yg kuar, lain pulak yg keluar kan.. o0oo jaga ko aci!! aku ingat muka ko!!! sebelum aku kuar dr tmpt tu, sempat lagi aku geselkan tapak kasut kat lantai tandas pastu kaki aku ringan je bg tumbangkan blog yang warna kuning kecik tu.. alaaa, yg ni haaa..


!@#$%^&*(=/?...
"aku tak paham r bahasa tu!!!"
@#$%^(^&2!!!!....bla....blaaa................


geram!!!
terpaksa la p toilet yg lebih jauh dr ni..

last2..
selamat jugak punggung aku landing atas kerusi dalam dewan exam...
"baiklah, kamu boleh mula sekarang!!!"

laaaaa..
Dr. J, suam pun tak lagi kerusi ni.. semput pun tak hilang g!!! ni kan lagi nak tulis kehadiran dlm slip kehadiran, pastu nak tulis nama dan segala maklumat dlm kertas jawapan.. belum pun cek g soalan lam kertas soalan... org dah nak siap perenggan pertama, aku baru je nak baca arahan depan kertas soalan..

"kertas soalan ini mengandungi satu bahagian sahaja iaitu bahagian A, jawab semua soalan.. ada 6 soalan.. 100 markah.. jawab soalan dalam buku jawapan yang disediakan..."

haaaaaa??!!! baca balik!!!


100 MARKAH!!!

aku belek kertas tu satu persatu... perkhhhhh!!!!!....
oh yer.. bkn 3jam tp 2jam30minit..
(@.@)
.
.
.
.
.
.
result::
tengkuk, pinggang, tangan = seliuh*
nasib baik punggung x tbakar...

No comments: